Sonntag, 23. Juli 2017

Ragip Kçiku - Ikjet

Disa nga shkaqet

Mjaft po mundohem të jap argumente, përse nuk duhet të largohemi nga vendlindja por gjithmonë po më dalin dy kundërargumente! Kundërargumentet më të fuqishme kundër asaj që unë po dua të them janë: 


  1. Unë vet jam emigrant...
  2. Udhëheqja e dobët e shtetit apo shteti i lënë në anarki për nevojat e pushtetit.

Si mund të argumentojmë të kundërtën? Më i vogli jam nga të gjithë për të bërë një gjë të tillë por po jap vetëm ato që unë si vrojtues mesatar kam hetuar dhe përjetuar. Sa herë kem thënë se edukim kombëtar nuk është të flasësh për Skënderbeun, Ismail Qemalin, Hasan Prishtinën, Isa Boletinin, Adem Jasharin apo gjithë epopenë e UÇK-së. Këto i përkasin historisë dhe me to ajo duhet të merret. Një edukim kombëtar kombit tonë i mungon në Kosovë dhe Maqedoni ai nuk ekziston fare ndërsa në Shqipëri është i dukshëm. Nuk dominon por së paku unë e hetoj. E hetoj sepse janë njerëz të cilët lexojnë. Mendoj se me të lexuar qëndrojnë mbi mesataren evropiane. Janë më pak formalistë. Mundohen të jenë më racional dhe shumë familje kanë këtë parim gjë që në Kosovë dhe në Maqedoni është për t´u dëshiruar.

Shumë shqiptarë të Kosovës marrin borxh në bankë ose nga njerëz privatë 10 000, 20 000 euro për një dasmë, një fejesë. Ka të tillë që marrin borxh edhe për një syneti etj., ekziston edhe në Shqipëri por shumë pak në krahasim me shqiptarët e Kosovës.


Një shqiptar i Maqedonisë është i gatshëm të punojë tërë jetën për një martesë. Në shumicë dasmën e bëjnë për inat të fqinjit ose kushëririt. Ka nga ata që me qindra mijëra euro e stolisin nusen me flori! 


Kurrë një finlandez, çfarëdo qoftë ai, nuk e bën një gjë të tillë. Po pati para, bën dasmë, po nuk pati, dasma mbetet vetëm një akt që atij nuk i përket.



Martohen, lindin fëmijë edhe pa pas bërë dasmë.


Është bisedë e shpeshtë tek finlandezet: “Nuk pata para për ta blerë fustanin e nusërisë.” dhe tërë jetën vajton atë mungesë të aktit më njerëzor, shkrirja e dy shpirtrave në një!
Por borxh nuk ka marrë që të vuajë së paku një vit për gjërat e përditshme.
Tek ne dasmat e fukarenjve janë dasma megallomane që në perëndim dasma të tilla bëjnë vetëm milionerët.


Kur i sheh njeriu limuzinat 20 metra të gjata të cilat fabrika i ka bërë për delegacione shtetërore ose për milionerët që ka bota, njeriu mbetet pa mend! Shto dhe këngëtarët të cilët kanë çmime marramendëse dhe për një të tillë gjysmë anonim duhet pritur edhe në rend edhe një vit.


Kjo nuk ndodhë në Skandinavi. I heton larg gratë dhe vajzat vendore me luksin superior që kanë në krahasim me po shqiptaret që jetojnë në Skandinavi. Nuk ka vend në Evropën perëndimore ku fiton aq shumë këngëtari sa tek shqiptarët e Kosovë dhe Maqedonisë?! Ata nuk i falen kujt për biznesin që bëjnë. 


Habitem kur shkoj në Kosovë dhe fukaraja më i madhi do të shkojë dhe shkon në pushime në bregdetin Adriatik që nga Ulqini deri në Himarë më shumë ka shqiptarë nga Kosova se nga vet Shqipëria. Kë “luks” nuk po zgjatë dy vite por qe pesëmbëdhjetë vite dhe sidomos pas ndërtimit të autostradës.


Shqiptaret e Kosovës shpesh edhe tallen me “skandinavet” se janë demode. Po të shohësh skandinavet vërteta në raport me shqiptaret në përgjithësi hiq ato myslimanet se mbulohen dhe nuk ua le feja! Dallim sa nuk mund të besohet se jetojnë në të njëjtin kontinent. Secili do të mendonte se “ato” shqiptaret pra jetojnë në një shtet të pasur ndërsa skandinavet e vërteta jetojnë në një shtet të varfër.



Shqiptarët në përgjithësi i vret çmimi i dukjes!
 

Për një dasmë, “kanagjeq”, fejesë apo syneti, nuk ka grua që nuk shkon në floktore! Tani nuk dihet cila është nusja! Ahengje të tilla në Kosovë zgjasin katër muaj dhe rreshti për të rregulluar frizurën është i hatashëm; më i madh se për bukën me triska! Ato gra dhe vajza, nuk shkojnë vetëm një herë për një dasmë për ta rregulluar frizurën por shkojnë tri herë: natën e dasmës, ditën e dasmës dhe ditën e dytë të dasmës e quajtur “Dita e grave”.
 

Këto ose nuk e besojnë ose nuk duan ta besojnë se një punëtore skandinave me gjithë këtë standard që kanë luksi më i madhi mund të shkojë dy herë në floktore. Gratë të cilat marrin pagën minimale, kurrë nuk shkojnë në floktore. Ato i rregullojnë shoqja-shoqes flokët sepse kanë gjëra më parësore për të paguar. Drejtoresha e shkollës sime nuk ka ende telefon të “mençur”, ndërsa në Kosovë je jashtë mode si grua nëse nuk ke telefon të “mençur” edhe e papunë po të jesh.


Prej nga gjithë ky formalitet?! Prej nga gjithë kjo para tek të papunët?!


Një Evropian nuk merr para borxh për të bërë një pushim të tillë. Kur ai nuk ka para, e di mirë se duhet të rri në shtëpi dhe të kalojë sa më lirë dhe argëtueshëm që është e mundur.
Në Kosovë nuk dihet kur është natë e kur është ditë. Kur është ditë pune e kur ditë pushimi. Kafenetë janë plot patën apo nuk patën para! Kurse një emigrant sapo të gjej një punë jashtë orarit të punës, pa hezituar e pranon si një mundësi për të rezervuar diç...


Sa është i mësuar një shqiptar që të jetojë në kushte normale, d.m.th. pa luks? Sa është edukuar shqiptari që të bindet se jeta në kurbet është e vështirë dhe e parespekt?! Sa është folur se një kurbetçar vetëm si rast mund të jetë i suksesshëm jashtë atdheut sepse ka mijëra mungesa të cilat nuk e lejojnë të jetë i barabartë me vendasit, që rrallë ndodhë në Kosovë. Nuk duan të punojnë!


Një rol shumë negativ kanë luajnë dhe luajnë mediat e Kosovës dhe të Shqipërisë gjithashtu! Programet e tyre me kurbetçarë janë përplot romantizma. Ata marrin rastet për ta plotësuar shikueshmërinë. As një program televiziv nuk merr një intelektual të mirëfilltë që të tregojë se çfarë në të vërtetë është jeta e kurbetçarit n ë përgjithësi! Ata flasin për futbollistë, këngëtarë, ahengje të ndryshme pe¨r ditët tona famëmëdha të pavarësive, të “flakëve” të ndryshme. Ndonjë biznesmen të suksesshëm por nuk flasin për njeriun i cili punon 12 orë në ditë në Evropën me të drejtat e punëtorëve! 


Nuk ju tregojnë se çdo evropian e ëndërron të ketë një shtëpi banimi më vete me oborr ku mund terri i qetë pa zhurmën e mijëra hapje-mbylljeve të dyerve të një pallati të cilat dashtë e padashtë nuk të lënë të bësh qetësinë tënde. Thjeshtë nuk marrin njerëz të cilët e njohin jetën dhe mënyrën e të jetuarit në esencë të Evropës perëndimore dhe të Kosovës.


Mars 2015

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen