Freitag, 22. Juni 2018

Lule nga kopshti i poetit Adem Gashi

Adem Gashi

SHPJEGIM TË HUAJVE PËR DRININ E BARDHË

është një lumë në Kosovë
që buron nga guri i Bjeshkëve të Nemuna
një lumë shkumëbardhë
që shtegton në takim me vëllanë
Drinin e Zi

ndryshe nga ç’e shihni në hartë
më njëmijenëntëqindetetëdhjetenjë
u bë postier
e mori në gjirin e valëve
letrat e bardha me shkronja të zeza e gjak të kuq
mesazhe të studentëve demonstrues 
për matanë
në Shqipëri

i vetmi shteg i kalimit të kufirit
që s’njihte postbllok tela me gjemba polici




ME T’MBARUE SHEKULLI XX

m’u arratis me ik me shkue n’Shypni
kish andrrue njimij e nji herë

nepër tela me gjemba nji gardh me korrent
nepër plumba qorr
ma mirë i vramun a dekun se gjallë n’vorr

kufi vend i premë
shtatë pash nder tokë
shtatë pash nalt n'qjell

me t’mbarue shekulli XX
nepër ‘i derë trishtimi kambë e krye ra n’ferr
e nuk pushoi me e dashtë

të tjerat veç mundeni me i marrë me mend




MEDITIM PËR PRANGAT

i plakur shekulli XX me plot tetëdhjetedy
unë pothuajse i ri 
pa i mbushur tridhjetë

prangat në duar 
në makinë
anash dy policë me uniforma fringo

u dashka provuar dhe këto gjëra në jetë

matanë xhamave me tela
liria e ajrit dhe e rrezeve
dhe një dallëndyshe

nga ç’legurë qenkan bërë këto pranga
dy gjysmëharqe që mbyllin një rreth
për të menduarit ndryshe



RRËFIMI I GRUAS SË SHEFIT TË UDB-së
NË PROVINCË

edhe atë trohë burrëri që pati
im shoq
e la korridoreve të pista të hetuesisë
e kthinave me klithma e lagështirë

dhe nuk e pati vështirë
të bëhej urë
ama hoqi shumë derisa më bëri kurvë

tashti në demokraci
jetojmë në kryeqytet
dhe jemi qytetarë të respektuar




SAGË PËR BATOT*

midis përrallës dhe historisë së perandorisë
po zgjedh variantin e shembjes 
kur ra si një dinozaur
ngrehina e Ilirisë

sepse në fushëbetejat gri
griheshin e priteshin desidiatët e breukët*
dehur me sabai*

po qe për të pirë pinin batot

tashti Bato-ja shkrirë në një si një eunuk
tjerr lesh tërkuzë 
këmbëkryq në studio të tv-së

bato të tjerë të majtë e të djathtë,
zhvishen deri në palcë në qendër reflektorësh
derisa nga dhembjet i merren mendtë e këmbët 
Kosovës
__________
*Çuditërisht, prijësit e të dy fiseve ilire kishin të 
njëjtin emër: Bato!
*Fise ilire
*Lloj pije ilire




P I K A

e thamë ç’kishim për të thënë
domethënë rrëfyem
për gjëra të çuditshme të rëndomta fantastike
dhe i lamë vendin në fund një shenje
një pike

një pikë na la në mendje në zemër
në kujtime
një pikë peng ajo që iku

i rëntë pika pikës
që s’u mjaftua me vënien mbi i-në e vogël




NJË MILION VJET

kjo është parahistoria:
një fshatar goditi një gur me qysqi dhe çekan
dhe guri pa qenë sezam u hap
si gojë së pari pastaj si derë
mrekulli e GADIMES shpellë e mermertë

ky është çasti:
jashtë po bie shi i pranvertë
në labirintet e shpellës shiu i përjetshëm
derdh pikëllimin e pritjes së gurit
në LIQENIN E LOTËVE

kjo është ardhmëria:
speleologët thonë 
(dhe ky nuk është mit)
duhet një milion vjet atje
për t’u bashkuar stalagmiti me një stalaktit

e ç’është një milion për një bashkim
dashurie
pos sa çasti i këtij shiu për takimin me ty




I K J E

po fluturoj me një avion ëndrrash
s’e di se kah s’e di për ku
e di se pa rrënjë
s’ka pemë s’ka lis s’ka dru
e di se ti je diku

me një tren-kalë gjok a dori
po rend horizonteve pafund
më tund po s’më mund
një shpirt i humbur i zi
monstrum

e bardhë një velore më përkund
valëve të qilimit oqean
jam unë a deti kaq babaxhan 
edhe në stuhi e erë
lëmë timonin pa timonier

kaq qe
një ikje-fluturim larg realitetit
mos më kërkoni tani
në tri përmasat e planetit
jam me flatër në një të katërt




PËR SYRIN TËND E TË TJERA

mos fol mos shkruaj mos u duk për të gjallë
unë e di ti e di
të tjerët mund ta marrin me mend
rri aty ku je rri

mjaft më trazove më tundove 
më ngjethe mishtë 
me atë sy’në e fshehur pas perdes
në kullën e fildishtë

rri pra rri botërisht sa s’e kam shpallur
mos u duk mos shkruaj mos fol
po të panë rastësisht
do t’u them: shenjtërisht është ngjallur

në trupin e një gruaje një shtojzovalle




GISHTËRINJTË

i pashë duart e tua të bardha të buta të pastra
dhe m’u vjetruan figurat në çast

qenë duar të qelibarta

kur u përshëndetem
vura re se epitetet megjithatë çalojnë 
janë të pasakta

m’u dridh ethshëm truri mishi skeleti

s’qenë gishtërinjtë e tu ah gishtërinjtë
po të tmerrshmit dridhmuesit tela korrenti




SEÇ KISHA NDËRMEND T’JU THOSHA

e mendoj detin me yje e qiellin me lule
dhe shiun e florinjtë të rrezeve si ndërmjetës
hapësirë e duhur
për t’u ngjizur dashuria

kur them dashuria kam parasysh njeriun
domethënë ndjenjën në të tashmen
as e shkuar as e ardhme
as e falur si lëmosha

tjetër është tjetër ajo që doja t’ju thosha

mendoj gjëra të ndryshme po ç’rëndësi ka
se ç’them e ç’mendoj unë
lodhur nga mosgjëja
nga shkronjat flutura që mbyten në një lumë

seç kisha ndërmend t’ju thosha
ndoshta asgjë më shumë
veçse t’ju dhuroja diçka që t’ju bëja të lumtur



KALENDAR I HUMBUR

e gjetëm me gruan si krejt rastësisht
brenda ditëve tona të zhurmshme
e netëve të pagjumit
pak fletë të zverdhura pak fletë të grisura
të muajit të mjaltit të muajve të burgut

e pandehnim të humbur

më 4 korrik të tetëdhjetenjëtës 
atë e zunë të prerat e para të lindjes
të lindjes së parë
u nisëm tek stacioni i autobusit të linjës
pranë shkollës ku dikur qeshë arsimtar

nxënësit e fshatit si një kor zogjsh 
nisën pëshpërimën:
po vjen Ademi me Dritën

të djegur e pandehnim padyshim
arkivin e ndjenjave të vuajtjes të pasionit
ja që ndijat nuk na paskan lënë
shpërthejnë së thelli nga fundi i honit

veçse nxënësit e fshatit e fëmijët tanë
madje edhe ne
tashti kemi të tjerë kalendarë



PËR RESHPJEN

Fredi
baj be se ti je gjallë
e po pi sonte me mue fernet
si në t'nandëdhetën

Asht tjetër punë qi tjerët përreth
nuk kanë sy me t'pamë
qysh me heshtje bërtet:
erdhi koha të vdes përsëri

Be po t'baj
jemi vetëm na të dy
as krejt gjallë as krejt dekun
gand përpjekun




PROFILI TJETËR I NJË GRUAJE TË AZDISUR
(pos trillit mos ia kërkoni shëmbëllimin)

më ka rënë ta shoh ju ka rënë ta shihni
shpesh 
gjithandej hapësirash sallonesh shfaqjesh
herë fshehur herë në shesh

njëmend e çuditshme sa e vetëkënaqur
me pamjen shëndetin sukseset
me të veshurat mbathjet
krejt si një vepër arti në vargje ngjeshur

veç kur nata nxin me vetminë
në labirintin e saj tragjik
shpërthen një magmë me gjëmë e dhimbtë 
prej zgërbonjës së shpirtit cinik

më ka rënë ta shoh ta shihni ju ka rënë
me profil të gënjeshtërt një grua të azdisur 
është koha për ta lënë
në vetëkënaqësinë e lustërt të ditës



VËLLAMIRI

fjalëmbajtës mund të ketë pasur
njëqind e një njëmijë e një
njerëzimi

në kujtesën e popujve megjithatë
hyri e mbeti vetëm një
Konstandini

prandaj motrat tona
derdhin lot të kristaltë në shami jasemini
për vëllamirin



KARTË E DJEGUR

unë s’kam stoli floriri e smeralde për ty

krejt çka mund të bëj
janë ca rima varur në kangjele malli

goja nuk më bën të them se iku dhe një ditë tjetër
si një kartë e djegur

derisa hiri nuk është ftohur ende
them se unakët thellë tij
rrinë edhe natën ndezur



REGJISTROJE KËTË

po e nisim kështu:
je më e bukura me gjithë ç'vetëkupton bukuria

dhe e mençur domosdo

po unë s'të desha për të parën
as për të dytën jo se jo

eh, po ta dija...

dhe është kaq vonë ta marrë e mira

regjistroje këtë megjithatë
për çastet kur të të trokasë vetmia




NDJEKËSI DHE KËNAQËSIA E TË NDJEKURIT

nuk ndjek po jam i ndjekur
ah ç’kënaqësi
duhet të m’i ndjekë hapat gjurmët Ai Tjetri
edhe hijen dhe të më bëhet Hije e dytë

Ai s’ka orar itinerar
nuk e njeh hapësirën kohën
nuk i shikon të dhënat sinoptike të motit

është Ndjekësi Ai
dhe të vetmen busull ka të ndjekurin
nga pas
(domethënë mua)
me dhuntinë e nuhatjes prej kafshe Qeni

më në fund e kuptova
unë jam dirigjenti për të e për shefin
e Tij
orkestër e simfonisë së turpit e ligësisë

tani po fle pa kënaqësi
për sa më zgjat gjumi Ai është i lirë




QIELLI U MBUSH ME RE 1.

mund të rrinim gjithë ditën tek asnatasdita
po ja, u ndezën dritat

gjithë natën mund të rrinim tek asditasnata
por u zhbë hëna, ja
e ndezi zjarret inkandeshentë dielli

ditët javët muajt stinët
ngarendin e ndjekin ciklin
atë të përjetshmin
ku rrojmë ne të përkohshmit me grimca imitimi

mund të rrinim... e pe ç’thashë e dëgjova ç’the
mjaft tani se qielli u mbush me re



QIELLI U MBUSH ME RE 2.

mjaft tani
mund të iki unë mund të ikësh ti
pa ditur ku qemë e ku do të vemi

u lëmë radhë
gjërave të paqena, fjalëve
(ishin a s’ishin këtu këputësit e luleve)

mund të ikësh ti mund të iki unë
flurudhës së një plumbi
para se qiejt të shembin furtunë



QIELLI U MBUSH ME RE 3.

me re mllefi e mërzie të ndarjes
qiejt edhe mund t’i shembin furtunat

se ne qemë ardhës
që nuk njiheshim më parë
dhe ditëve ua thithem nektarin

ndoshta kështu qenka struktura e dashurisë
një amalgamë hyjnore
e prerë të rritet
midis toke e qiejsh




VAJI I NJË FËMIJE

gëzimet harbuese të ditës
mënjanë
a nuk e dëgjoni një fëmijë që qan

një zë që vjen fundbotshëm
e t'i këput gjymtyrët
një lot faqes së lëmuar uragan fytyrës

mund të jetë dhe vetëm për një lodër
fare të vockël
e ç'rëndësi ka ç'rëndësi

oh sesi prishet ritmi i botës
kur qan një fëmijë



PËR KORBIN, KORBZINË

ç’ngulni e ngulmoni tek ai i poemës së Poe-s
një sendërgji e skëterrshme nate
një sajesë

korb është ky i natyrshmi
përtej të shkretëtirtës të bardhë e të verdhë 
i bukuri me të vezullimtën e zezë
me kostumin e përjetshëm e solemn 
të vdekjes

...dhe përse u dashka 
ligjësi e natyrës të shembet të humbë 
për shijen tonë uniforme e meskine
korb i lavdishëm të bëhet pëllumb

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen