Samstag, 7. September 2019

Edhe krijuesja e njohur letrare Fakete Rexha, heq dorë nga LKSHM.

Fakete Rexha
Pas katër dorëheqjeve të njëpasnjëshme të anëtarëve të kryesisë nga Lidhja e Krijuesve Shqiptarë në Mërgtë, përmes një letre publike drejtuar kryesisë së këtij institucioni; nga kryesia dhe anëtarësia e LKSHM-së heq dorë edhe krijuesja e njohur letrare, znj. Fakete Rexha. Ajo në letrën e saj, mes tjerash thotë:

Misioni i artit është pjesëmarrja më e ndjeshme, më superiore, më sublime, më ekstravagante e një populli dhe kulturës së tij. E, kurrsesi mision rehabilitimi, e resocializimi i "krimbave e barit t'keq"!

Jam e prekur shpirtërisht! ...nuk e shoh vetveten në të njejtën strehë, bashkë me këta "elementë", që gjejnë vend këtu, para se atje, ku duhet të japin llogari për të kaluarën e tyre, jo fort të largët.



Teksti i plote:

LIDHJES SË SHKRIMTARËVE, KRIJUESVE DHE ARTISTËVE TË MËRGATËS

Letër e hapur.

Fusha krijuese artistike e shkrimtarit, piktorit, muzikologut, fotografit, është letërsia, piktura, muzika, dokumentari, reportazhi fotografik e gazetaresk. Jo, të gjithë intelektualët janë shkrimtarë, krijues e artistë. Kurse, krijuesit e këtyre zhanreve artistike gati të gjithë janë intelektualë. 

Prej kur mbahet në mend, u pa e domosdoshme nevoja e krijimit të Shaqatave, Institucioneve, Lidhjeve..., siq është kjo e jona,
pra LSHKAM, për tu strehuar, por edhe mbrojtur shpirti artistik. Këto Shoqata (thën figurativisht), u përngjajnë një shtëpie të madhe, ose një katundi të vogël; në barkun e të cilit lind, jeton, andrron dhe vdes krijuesi modern. Asht bota përtej botës, sidomos për krijuesit që jetojnë e veprojnë në mërgatë. 

Shtëpia - katundi i vogël, ku fushat artistike i hapen historisë krijuese përmes lojës së fjalës, brushës, instrumenteve, e aparatit fotografik kësaj kutie të zezë magjike; ku luhet e ardhmja artistike njerëzore, që kërkon një minimum lirie, mirënjohje, konsiderate, për tu realizuar. Mirëpo, kur hapësira politizon fushat artistike, atëherë shndërrohet në teatër, cirk, gjykatë. 

Mjafton, nganjëherë veç një Odë e vogël, një tavolinë restorani, për tu mbledhë një pari e caktuar që përfundon në favorin e vet, duke shndërruar kështu palën disfavorizuese në përgjegjëse të veprimeve dhe opinioneve të saja. Kur them kështu, kam parasysh karakterin
e higjienës morale e politike, të "elementëve" - anëtarë të Shoqatës -Lidhjes, që d.m.th. rrugëtimi krijues që bën dallimin mes krijuesve, artistëve të afirmuar, dhe këtyre "elementëve" që s'janë përveqëse të "shpifur" të artit, ose as të "shpifur" hiq, por, "krimb që kalbin frytin përmbrenda. Ose, "bar i keq që mbinë në zemër të barit shërues".


Misioni i artit është pjesëmarrja më e ndjeshme, më superiore, më sublime, më ekstravagante e një populli dhe kulturës së tij. E, kurrsesi mision rehabilitimi, e resocializimi i "krimbave e barit t'keq"!

Përndryshe, misioni i artit shndërrohet në një folklor të mjerë, e art të vajtueshëm bukolik. Duhet të mësojmë nji gja: se "elementët " e tillë gjithmonë, herët a vonë, kanë denjuar Shoqatat, Lidhjet të shpërbëhen, përçahen e përfundojnë në ndasi.

Më vie keq! Jam e prekur shpirtërisht! Por, më duhet tua pranoj, se nuk e shoh vetveten në të njejtën strehë, bashkë me këta "elementë", që gjejnë vend këtu, para se atje, ku duhet të japin llogari për të kaluarën e tyre, jo fort të largët.
_______

Fakete Rexha u lind më 7 qershor 1958 në Gjakovë. Studioi Gazetarinë dhe Letërsinë në Universitetin e Prishtinës. Deri në vitin 1994 punoi në OPGB "Rilindja" - Prishtinë. Është laureate e trefisht (1986,1994,1996) në "Takimet e poeteshave shqiptare të Kosovës" në Vushtrri.
Në nëntor 2001 fitoi çmimin e tretë në Festivalin e Poezisë dhe Muzikës në Malme - Suedi.
Është anëtare e Shoqatës së Shkrimtarëve të Kosovës. Prej vitit 1999 jeton dhe vepron në Paris - Francë.

Veprat:
  1. "Mal me fryme" ( poezi) - Rilindja - Prishtinë, 1990
  2. "Kthimi i motres" (proza poetike) - Renesansa, Prishtinë,1993
  3. "Malli i trupit" (proza poetike) - Renesansa, Prishtinë, 1994
  4. "Vallja e fundit ne Akeron" (tregime te shkurtera) - Rilindja, Prishtinë, 1997
  5. "Gjëmimi i ures" (drame). Festivali i Dramës. - Bolognes, 1999.
  6. "Shtepia pa numer" (proza poetike) - Renesansa, Prishtinë, 2000
  7. "Monografia Salih Lutolli - AGI" - Renesansa, Prishtinë, 2001
  8. “Bota e vogël Beri Lu”, proza poetike, Prishtinë - 2013

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen